1 Ağustos 2019 Perşembe

Ay Gülesim Geldi #2 - Takdir Mevzuları


Şimdi başlıktaki takdir kelimesiyle kendimi ilkokul yıllarına götürdüğüm gibi seni de götürdüm sanırım ama duur. Sabahın köründe kalkıp okula gitmeler ve bunu rutin şekilde yıllarca tekrarlamak, ev ödevleri, hocaların bağrışları, tenefüslerde uğranılan zorbalıklar, okul yolunda yaşanan tacizler falan. Hiç girmeyeceğim o konuya için kararmasın. Çünkü içini karartacak daha güzel bir konum var :D

Tee bu yaşa geldim (30' a yeni girdim ama 29 say sen onu), doğru düzgün "takdir gördüğüm konular" nelerdi acaba diye düşünürken fark ettim ki pek bir şey çıkmıyor heybeden. Mesela makineler, arabalar, motosikletler, uzay araçları hep ilgimi çekmiştir. Bununla ilgili araştırmalar yaparım hatta teleskobum bile var. Ama kuzenimin yaptığı kek ne güzel de "kabarıyor" diye övgüleri o toplar sülale büyüklerinden.


İş bana dönünce "ne o saçma sapan şeylerle ilgileniyorsun erkek misin sen?' e gelir mevzu. Oysa ne uzay gemilerinin ne de Vespa tarzı nostaljik motosikletlerin cinsiyeti yoktur, renklerin de cinsiyeti olmadığı gibi..


Bunun dışında mesela kitap okuyor olurum ama yengem " ne güzel döşemiş evini varaklı varaklı, bir de benimkine bak minimal diye bir akım uydurmuşlar evde doğru dürüst eşya yok" durumuna gelir mevzu.


Kızlı erkekli arkadaşlarım olur, otururuz kafede bir şeyler içeriz ne bileyim böyle teknolojiden falan konuşuruz, onlar işlerini anlatırlar, kimisi tarihten bahseder, erkekleri de çekeriz kendi muhabbetimize. Gayet kadınsal durumlardan da bahsederiz ki tabu diye gördükleri şeyin biyolojik bir süreç olduğunun farkında olsunlar (ki şükür hepsi farkında ve normalleri arasında).

Ama kız arkadaşlardan birinin annesi tutar beni kastederek "o kızla görüşmesen mi acaba zaten akrabalık ilişkileri de zayıf,seni de kötü etkiliyor " der ve kız (yarı saf) olduğu için gelir anlatır falan. Sonra yanımda annesi arayınca çarşıdayım gelirim akşama " der. Ben de mal gibi hala "naber nasılsın" diye kıza mesaj atarım.

Potansiyel cazgır olarak göründüğümün farkındayım ama masayı toplamaya erkekler de yardım etsin ne var yani dediğim için " ne kadar da dik kafalısın erkek işi mi bu kocan yanmış senin " derler. Çok komik la harbiden böyle alaya alarak yazmaya çalışıyorum. Böyle öfke ve kahkaha arasındaki ince mallık çizgisindeyim.

Zorla kapatmaya çalışırlar " bu işin cinsiyeti olmaz böyle iyiyim ister etek giyerim ister kot kime ne " dediğim için  kafirlikle suçlarlar. (bu arada cidden başıma geldi bu) Oysa 7/24 gıybet yapıp, insanların kuyusunu kazmanın, kalplerini kırmanın ve canlarını yakmanın da inandıkları din ile hiç bağdaşmadığını, işlerine gelmediği için asssssslaa kabul etmezler (sonra bana yaşattıklarını yaşarlar asdfgh)


Eşitlik savunduğum için " fıtrata ters" diye yürürler. "Fıtrattan değil o gerizekalılıktan" diyince de üstüme yürürler. Oysa her zaman söylediğimi yine söylerim Bolulu aşçıların yemekleri çok lezzetli ve %90 ı erkeeeeeek.. Ne yani patlıcanın, enginarın altında pipi mi arayalım? Cinsiyeti mi olur yemeğin, yapanın ya da yiyenin. Gayet hayatı idame ettirmek için gereken bir ihtiyaç bu
..

Sevgilinizin çevresindeki barzo arkadaşları gelir "kanka şu karıya bak ne güzel " diye muhabbetler yapar. "Düzgün hitap şeklini seçersen kafatası sağlığın için çok iyi olur" diye carlayınca " üff tamam yaa ne diyek yani mahmut mu diyek hiihööhaahaa" diye iq kaybı yaşatan espriler yaparlar. Aynı barzo arkadaş çevresi sevgilinize birilerini ayarlamaya çalışır ya da teşvik eder falan. (Hayatında böyle bir insan evladı varsa mutlaka uzaklaştır. Barzo çevreyi kastediyorum)


Tacize uğrayınca sen de niye o yoldan gittin, niye böyle giyindin, ee saçın görünüyor normal tabi " diyen (Bunları diyen kadın-erkek fark etmez "ananız sizi fırlatırken kafanızı ebenizin burnuna mı çarptınız, bıngıldağınız tam oluşmamış") demek istiyorum

Saç telinden tahrik olma fikri hangi sapıktan çıktıysa Neanderthal abiler ablalar mezarında ters döndü. İlkellik bile demek istemiyorum çünkü ilkel diye adlandırdığımız yaşamda bile böyle bir şey olmadığını biliyorum. Yolda yürürken acaba başıma bir şey gelir mi diye biber gazını avuçlamaktan Hulk' a döneceğim ama bu gerizekalılara bunun kadınlarla değil bazı erkeklerin pis zihniyetiyle alakalı olduğunu anlatamıyorum.


" Kültürlü ve kendini bilen bireyler olma yolunda ilerlerken " diye başlayacaktım ama biz daha birbirimizin kıyafetinin şekline bile karışarak yeterince aciz yaşıyoruz zaten. Çok basit bir giyinme şeklinin bile hesabını veriyor kadınlar bu coğrafyada. Bilimle "uğraşsan nee uğraşmasan ne" onlara göre..

Mutlu olduğumuzda kahkaha attığımız için hesap veriyoruz, kol kıllarımızı almadığımız için de. Yüz tüylerimiz koyu renk olduğu için de hesap veriyoruz, içeceğimiz şeyin mayalı olup olmadığının da hesabını veriyoruz. Beyin göçünün adını yavaş yavaş cinsiyet göçü olarak değiştirebiliriz sanırım çünkü bize yaşam alanı bırakmadı itler.. (İt dedim özür dilerim tüm vefalı itlerden)


Bir salın şu kadınları. Korkmayın o kadar. Bir kadın gelişirse bir nesil gelişir demişler. Ne güzel demişler.


Bir salın bizi..






21 yorum:

  1. Baştan sona o kadar hak vererek okudum ki, sanki içimden geçen her şeyi dile getirmişsiniz.
    Keki övüp de sizin uzayla ilgili araştırmalarınızı övmemeleri bence aslında gizli kıskançlık ve imrenme. Kendileri yapamadıkları için olsa gerek. Keki herkes kabartır ama teleskopla herkes yıldızlara bakamaz. Hiç takmayın bunları doğru yoldasınız devam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya aslinda onlar da yapabilirler ilgi meselesi sanirim ama kurs arkadaslarim disinda kimse ovmuyo. Ovenler de ayni seylerle ilgilenen kisiler :)) saldim ben de artik bayramdan bayrama kek yemege gidiyorum:D

      Sil
  2. Bence de bir salın bizi :D Kurtlarla Koşan Kadınlar'da bir söz vardı eğer takdir görmüyorsanız, eleştiriliyorsanız doğru yoldasınız tarzında. Duruma uyuyor bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten altini çizdiğimiz seyleri duvara assak evde oda kalmayacak ama mecbur birakiyorlar baksana. Donup dolasip kendimizi motive etmeye çalışıyoruz :))

      Sil
  3. Deep bahsedince geldim. Çok eğlenceli bir paylaşım olmuş. Keyifle okudum. Ben de beklerim. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederimm ugruyorum blogunuza en yakın zamanda ^.^

      Sil
  4. Sıra dışı olmak zordur ve maliyetlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh keske cinsiyet esitsizligi bunun icin tabu olmasa bi de onunla uğraşıyoruz

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Takibe aldım sizi de bloguma beklerim.

      Sil
  5. Kesinlikle haklısınız! 👍

    YanıtlaSil
  6. Hayat, toplum, kim ne der... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Elalem ne der cumlesindeki elalemin iqsu 10 falan" sozu geldi aklima :))

      Sil
  7. Merhaba, Deep Tone sağolsun keşfettim sizi :)
    Bu postunuz çok etkiledi beni, geriye dönük okunacak bir blog keşfettim diye seviniyorum. Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Geçmişi ve geçmiştekileri değiştiremesekte, bizler yetiştirdiğimiz yeni nesilleri değiştirebiliriz, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederimm gercekten bir kadin yetisirse bir nesil yetisir diye bosuna dememisler. Gerci dunyanin bu halini dusununce gen aktarimi konusunda bir hayli endiseliyim ben de neyse ilerde ona da bi care bulacagiz artik:))

      Sil
  8. Okurken gülsem mi ağlasam mı bilemediğim bir yazı olmuş :D Fakat düşündüğüm şeyleri yazmışsın. Ne yazık ki Türk ailelerin çoğu bu şekilde. Cahillikten bunlar hep. Kapalılar hakkındaki tek düşüncem (kızacaklar ama açık olmak istiyorum) saçından başından bir erkek tahrik oluyorsa kapandığında gözlerinden, kapanmış olduğundan bile tahrik olabilirler. Bence bir şekilde kendilerini yok etsinler erkeklerde kurtulsun, kendileri de :D
    Bence arkadaşlık seçimlerin yanlış. Senin gibi düşünen (mesela ben) eminim çok insan var. Onları bul.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten sonu yok ya. Damacanaya hallenen adamlarin yasadigi bi ulkede istersek gorunmezlik kremi sürelim yine de hallenirler. Cirkin bir tabir oldu ama tutamiyorum kendimi. Arkadas cevremi azalttim iyice valla cekilir dert degilmis kafam rahatladi :))

      Sil
  9. Ben insanların ne dediğini takmıyorum artık. Kafam bu şekilde rahat! Hatta senin gibi hayatımda beni yıpratacak kim varsa hepsini teker teker sildim, çok rahatım. Erkeklerde kesinlikle suç var, kesinlikle. Ama bunlarında aslında kadınların sorumlu olduğunu düşünüyorum. Mesela bir kız tacize/tecavüze uğradığını varsayalım ya da isteyerek yapmış olsun (kime ne!) ama şerefsizin birine denk geldiğini ve kızın adını çıkartmaya başladı diyelim. Bu konuda kızlar ne yapıyor? Onun yanında mı oluyorlar yoksa arkasından sürekli dedikodu mu yapıyorlar... İşte bence asıl sorun bu. Kimse böyle şeyler yaşamak istemiyor ama yaşayanı kız olsun erkek olsun hepsi kurbanın hayatını mahvediyor. Kadınlar akıllanmamışken daha erkeklerin akıllanması daha zor :) Daha birbirimize yardımcı olamıyor sadece kuyusunu kazmaya çalışırsak erkekler ne anlasın... Ya hiç unutmuyorum. Lisedeydim o zamanlar. Kızın ismini hatırlamıyorum, hatırlasam da vermem zaten. Bir kızın sevgilisi kızın videosunu yayınlamış ve Türkiye'de neredeyse tüm liseliler öğrenmişti ismini. Ya bizim sınıftakiler, kızlar bildiğin toplandılar bir masa başına. Ciddi ciddi bunun dedikodusunu yaptılar. Ben nasıl cringe oldum. Uzakta oturdum, zaten hepsinden de nefret ederdim :D Ne yazık ki halimiz bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok büyük zorbalık gerçekten çok üzüldüm o kız için :( Açıkçası ben de kadınların bu konuda daha sorummlu oldugunu dusunuyorum. Başıma sıkıntı geldiğinde ama sen de hakettin diyerek yaklaşan kız arkadaşlarım olmuştu tee üniversite zamanlarında. Bir de işin garibi ne biliyo musun ben bunları erkek arkadaşlara anlatıyorum izafiyeti kanıtlamışım gibi suratıma bakıyorlar pek çogunun da haberi yok. Eşim bile siz kendi kendinize yapıyorsunuz bizim bir şey yaptığımız yok mal gibi takılıyoruz bir diyo :))

      Sil
  10. Allah seni yaaa evet haklısın hepsinde öfkende de ama öyle şeker anlatıyon ki sen valla yine kıkırdadıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıkırdattıysam ne mutlu bana valla yaşarken komik değil bilirsin ama anlatırken ben de gülmeye başlıyorum :))))

      Sil